4 gode grunde til, at svømning er sundt for dig

Vi præsenterer fire gode grunde til, at du burde overveje svømning som din næste sportsgren. Det er sundt for dig på flere måder.
  • Fragtpris: Gratis fragt
  • Gratis fragt: Gratis
  • Levering: Dag-til-dag
  • Fragtpris: Gratis fragt
  • Gratis fragt: Gratis
  • Levering: 1-3 hverdage
  • Fragtpris: Gratis fragt
  • Gratis fragt: Gratis
  • Levering: 1-3 hverdage
  • Fragtpris: 29 kr.
  • Gratis fragt: 200 kr.
  • Levering: 1-2 hverdage

Svømning – den ældgamle disciplin, som handler om hvem som kunne bevæge sig hurtigst gennem vandet. Det er en sjov og alternativ træningsform, som kræver at du holder dig i gang hele tiden. Der er mange grunde til at man skal begynde at svømme, og vi har givet dig fire gode grunde til hvorfor svømning er sundet for dig. 

Først og fremmest - alle kan lære at svømme

Du skal ikke være ked af at du aldrig fik lært at svømme, fordi det er ikke for sent at lære endnu. Det eneste det kræver er, at du besøger den lokale svømmehal en gang imellem, også bare springer ud i det. Om du begynder på et hold med en instruktør, eller om du bare vil dyrke motionssvømning når svømmehallen har offentligt åben, er sådan set lige meget – Det handler om at kaste sig ud i det. 

Det er sundt for din krop at svømme!

Svømning er en af de få sportsgrene som ikke foregår på landjorden. Derfor gælder der også andre regler for hvordan man kan bevæge sig. For at holde sig over vandet kræver det nemlig at man holder sig i gang, og man bruger derfor energi hele tiden. Samtidigt bruger man også (næsten) alle musklerne i kroppen, og det er derfor den ultimative workout når det kommer til motion. Det er garanteret at du får pulsen op, og at der derfor kommer gang i blodomløbet. 

Risikoen for at du bliver skadet er lille

Eftersom svømning jo foregår i vandet, så bliver musklerne også udsat for langt mindre belastning, sammenlignet med andre sportsgrene som foregår på landjorden. Sammenlignet med løb, så får man ikke de samme stød op igennem kroppen, som kan være med at kroppen går i stykker, og skader begynder at dukke op. Det er umuligt at få så godt fat i vandet, at ens krop ikke kan holde til belastningen, og bare begynder at falde fra hinanden. Derfor er du også garanteret en sikker måde at træne på. Derudover kan svømning også bruges til genoptræning, da bevægelserne i vandet alligevel belastes en lille smule mere end de gør i luften. Lige nok til at man begynder at kunne mærke modstanden. Og det kan bla. intensiveres ved brug af svømmefødder, finger paddles og snorkel i sin svømning.

Det er sjovt at svømme!

Udover at det er sundt for din krop, så er det også vildt sjovt at svømme. Der er ingen tvivl om at svømning er sjovt, og det skiller sig også ud fra mange andre sportsgrene, da det netop foregår i vand. Om det er alene eller sammen med vennerne/veninderne, så er følelsen af vægtløshed noget som man ikke finder nogen andre steder (i det prisleje selvfølgelig). Om det er fordi man vil presse sin krop til det yderste, eller bare vil holde sig i gang, så er der ingen tvivl om at det er en sjov og alternativ måde at holde sig i gang på. Derudover er der ingen tvivl om, at hvis du har det sjovt med det du laver, så vil du også fortsætte med det i længere tid.

Topsund og vores partnere kan få en procentdel af et salg, hvis du køber noget via et link. Læs mere.

Del på facebook
Facebook
Del på twitter
Twitter
Del på linkedin
LinkedIn
Del på email
Email
Del på print
Print

© Topsund.dk - 2019